8 Kasım 2013 Cuma

Sihirli Ayna Sohbetleri / Boş Ev…

Sihirli aynamın son birkaç gündür giderek kararan yüzeyi artık dikkatten kaçması olanaksız hale gelince sordum: Gün gün kararıyorsun, neyin var?

Aşkın kapitalizmle ilgisi canımı sıkıyor, dedi. Güldüm. Aşk ve kapitalizm mi?
Anlamadım, der gibi baktım. Hiç anlamazsın zaten, dercesine karşılık verdi o da.
Dayanamayan ben olacaktım. Dayanamadım. Nasıl yani, dedim.

Aşk varken insan kapitalizmin sonunu asla getiremeyecek, dedi üzgün bir sesle.
Yine aynı bakış bende ve yine aynı bakış onda: Anlamadım. Hiç anlamazsın zaten!

Dışarıda onca evsiz varken, aşk içinde kimsenin yaşamadığı boş bir ev değil mi, diye sorar gibi yaptı. Aslında bir tespitti elbette. Ondan işte kapitalizm asla bitmeyecek!

Kahkahamı güçlükle bastırarak, sen Baudelaire mi okuyorsun, diye sordum.
Tersçe baktı. Her şeyi biliyorsun, değil mi dedi.

Biliyorum, dedim. Haklı olabileceğini söyleyecek gibi olduysam da vazgeçtim. Böyle şeylere takılması hoşuma gidiyordu…


Mey


                                                Marta Orlowska