2 Kasım 2013 Cumartesi

Filozof Tespihi...

Eskiden çok yer gördüğüm için şimdi bir yer görmüyorum.
Önceden bana baktığın için şimdi bana bakmıyorsun.
Önceden beni sevdiğin için şimdi beni sevmiyorsun.
Önceden onu sevdiğim için şimdi seni seviyorum.
Şimdiden seni sevdiğim için önceden onu sevmiyorum.
Şimdiden sonra seni seveceğim için önceden onu sevmiştim.
Şimdiden kimseyi tanımadığım için bir ara seni tanımıştım.
Bir ara seni tanıdığım için önceden ve ondan söz etmiştim.
Önceden ondan söz ettiğim için bir ara beni dinlemiştin.
Bir ara beni dinlerken önceden ve sonradan yani ondan ve benden bahsederek seni sevmiştim.
Ondan ve senden bahsederek bugünü önceden biliyorduk.
Bugünü önceden bildiğimiz için bir ara ikimiz de ondan soğumuştuk.
Ondan önceden soğuduğumuz için şimdi kışa girdik.
Şimdi kışa girdik ve ben önceden bunu biliyordum.
Önceden bunu bildiğim için bugün ikimiz de ondan memnunuz.
Bugün ikimiz de ondan memnun olduğumuz için ikimizden kimse memnun değil.
O ikimizden de memnun olmadığı için bugün ikimiz de birbirimizden kurtulamıyoruz.
Bugün ikimiz de birbirimizden kurtulamadığımız için bugün o kışa girdi.
Bugün ikimiz de memnun değiliz o üşüyor.
O bugün üşüdüğü için ikimiz de yazdan kalma bir günü yaşıyoruz.
Yazdan kalma bir günü yaşadığımız için o bunun farkında değil.
O bunun farkında olmadığı için ikimiz de kışlıklarımızı giydik.
Biz kışlıklarımızı giydiğimiz zaman onu düşünüyoruz.
O bizi gördüğü zaman biz birbirimizi unutuyoruz ve düşman kardeşler oluyoruz.
Biz birbirimizin yolunu kestiğimiz zaman onun yolu daralıyor mu ne?
Eskiden benim yolum daraldığı için şimdi benim yolum daralmıyor.
Eskiden çok daraldığım için bugün daralmadan yolalıyorum.
Eskiden çok yolu daralan insanlar tanıdığım için bugün utanıyorum.
Eskiden çok taş taşıdığım için bugün kendime ev yaptım.
Eskiden bu pencerenin önünden bütün insanları gördüğümü sanırdım bütün insanlar öteki evin penceresinin önünden geçmezlermiş.
Önceden bunları yazdığım için şimdi tekrar yazamıyorum.
Önceden bıktığım için tekrar bıkmanın anlamı yok.
Önceden sevdiğimi söylediğim için şimdi tekrarlamak gerek.

Şimdi tekrar söylüyorum; çemberin iki ucu birleştiğinde ben yokolacağım.

Sami Baydar