8 Aralık 2013 Pazar

Acı Kök Yağmurun Tadında...

Talha...

Bencillikten neden açtı bu gece? Bencillikten uzak olduğumuzu o bilmezse kim bilecek? Ben de biliyorum bencilliğe benzeyen bir sürü davranışın altında bencillik değil bambaşka bir şey olduğunu. (onun bencilliğe benzeyen bir sürü davranışın altında) Bencillik değil, kendini orta yere getirerek bütün dünyayı bu kendiliğin çevresinde kurmanın sonucu bu. Bencillik değil ama her şeyi, beni bile kendi gönlünün içinden görmek. Ben de aynı şeyi yapablirdim. Yapmıyorum ama. Ben de onu dünyanın ortası bellemiş gibiyim. (Yakında sözler başlayacak benim için de yakında az kaldı ben de söz geçeceğim geçmişe geçeceğim aramızda çözülmemiş en önemli düğümler yakında başlayacak ortağa atılmağa artık güçlüyüz başlayabiliriz bilmeceler çağı yakında başlayacak çözülecek bilmecelerin çağı şimdiye değin konuştuğumuz her şeyin ötesinde ardında kalan ikimizin de değinip kaçtığımız şeyler benim için değil onun için değil bizim için önemli olan şeyler.) Ben de boyuna onun söylediklerinden başlıyorum yürümeğe. Ama bencillik nasıl geldi aklına durup dururken, eski konuydu... Ama gelir onun aklına, gelir, tartaklama dediği de bu değil miydi bir bakıma? (Yalnız yakında başlayacak olan çağı beklemiyor o beklemiyor karanlığın sözle aydınlanmasını isteyen bekleyen oydu ama bunu beklemiyor biliyorum şaşıracak ama güçlüyüz artık güçlü olmalıyız ben de tökezlenebilirim o da ama tökezlenmeler de sona erecek mevsimler gibi tükenmez göründüğü halde güçlü olmalıyız)

Müşfik...

Bencilliğin ötesine geçtiğimi, geçtiğimizi anlatmak istedim, gereksizdi biliyorum ama edemedim söylemeden. Belki de anlatmak istediğimi daha bilmiyor. Bilmiyor daha ama yakında onu bile anlatabileceğim açıkça, ürkmeden, korkmadan. Bencilliğin çirkinliğin ötesine nasıl geçmiş olduğumu, olduğumuzu. Bilmiyor, belki açmak güç gelecek bana ama anlatmalıyım ona nasıl her ölçünün ötesinde olduğunu, daha güçlüyüz artık, olmalıyız, anlatacağım, yakında. Bencilliğin sözünü çok ettim bu gece, dolandım çevresinde. Yakında başlayacak her şey.

Ama, onun olmadığı bir yere gitmektense ömrüm boyunca yerimden kımıldamak istemediğimi biliyor. Geçen gün, gene gitmekten, gezmekten konuşurken ben gitmem nedenini bilirsin dediğim de ben de gelirim birlikte gideriz demedi mi? Gidemez, bende gidemem, ama benim gitmem için onunda gitmesi, birlikte gitmemiz, onun ağzından çıkan bir söz olmadı mı?

Güçlülüğün umudundayız...

1956
Bilge Karasu/ Troya'da Ölüm Vardı...