26 Mayıs 2014 Pazartesi

Düş Dağıtıcısı ile Masal Kurucusu…

Düş dağıtıcısı ile masal kurucusunun yolları nerede kesişir, diye sordu.
Yapma, dedim. Ne gereksiz sorular bunlar!
Cidden, dedi. Düşün hangi gerçeklik buluşturur onları?
Düşündüm. Hangi gerçeklik? Hangi? Gerçeklik?
Hiçbir gerçeklik kabul etmez onları, dedim sonunda işin içinden çıkamayarak.
Yanılıyorsun, cevabını yapıştırdı.
Nedenmiş, diye itiraz ettim. Madem cevabı biliyorsun; sen söyle o vakit!
Bir büyük gitme’de buluşurlar, dedi. Boş bakışlarıma aldırıyor gibi değildi. Kısa bir duraklamanın ardından ekledi: Teselli için.
Neyi teselli, diye sorarken alacağım cevaba, bir şarkıyı siper etmeye başlamıştım bile.
Gerçeği, dedi.
Gerçeği, diye yineledim onu. Neyse ki bir şarkının teselliye ihtiyacı yoktur, diye düşündüğümü ise söylemedim. Düş dağıtıcısı ile masal kurucusunun bunu kendi başlarına keşfetmeleri gerekecekti. Onlardan yana umutluydum. Gerçek ise umurumda değildi…


Mey


                                               Sarah Lawrie