7 Ekim 2013 Pazartesi

Öznenin Derdi…

                                        Özne kendi dışında etkindir.
                                                                                                           Kant

Gerçekte çıkamıyoruz kendimizden, dedim. Gücümüz ‘kendi’ denilen alanın dışında bir işe yarıyor. Her insan içine çöreklenmiş bir ‘kendi’nin ataletinden çekiyor ne çekiyorsa.

İnsanın ‘kendisi için varlık’ olmaklığından şikâyet ediyorsun, diye itiraz ediyor.
Yanılıyorsun, diyorum. İnsan dışındaki evrene ‘kendisi için’; içindeki evrende ‘kendinde varlık’. Dış’ını değiştirdikçe iç’ini dönüştürebileceği sanısı canımıza okuyor her birimizin.

Senin asıl derdin ne, diye soruyor gülerek. Saklanmanın manasız olduğunu bilerek ben de sırıtıyorum elimde olmadan.

Birisini özlüyorum Bededictus’cum, diyorum. Özlemeyi hiç istemediğim birini.

Beni bu işlere karıştırma, diye çıkışıyor elindeki kitaba başını gömerken. Hiddetinin sahteliğinden emin, okuduğu sayfaya ortak oluyorum başımı başına dayayarak. İkimiz birden gülümsüyoruz…


Mey


                                                 Henry Horenstein